torstai 11. tammikuuta 2018

Leffailta Sveitsissä

Hyvinkään Sveitsi, tuo menneiden vuosikymmenten legendaarinen hotelli, kutsui minua kuukauden sisään jo toistamiseen. Ensimmäisellä kerralla FoodLovers -kerhoni vieraili uudistuneen hotelli Sveitsin Alku -ravintolassa illallisella. Siitä tarinan voit lukea täältä, klik.

Tällä kertaa minut sai liikkeelle ruuan lisäksi elokuvat. Tässä elämyskeskuksessa hotellin kanssa kun toimii myös Biorex. Mutta mennäänpä ensin syömään, niin sitten on täydellä vatsalla mukava keskittyä katselemaan elokuvaa.


Tila on hotellin ravintoloista se rennompi ja mutkattomampi, koko perheen kohtaamispaikka, kuten hotelli itse ravintolaa kuvailee. Rentous näkyy listalla, jolta löytyy burgereita, salaatteja, pizzoja jne.




Hotellin silmiä hivelevä sisustus jatkuu myös tämän ravintolan puolella, todella tyylikästä ja viihtyisää. Täällä sisustuksen kantavana teemana on käpy. Käpyjä löytyi niin pöydiltä, kuin tapettina seiniltä.

Alkuruuan jätin tällä kertaa väliin ja tilasin ärsyttävän muka-hauskasti laaditulta menulta karitsahampurilaisen. Mun nimi on BÄÄ! Mikä se sellainen annoksen nimi on? Tai Lankuta baby tai Mummoni mun? Sen sortin tosikko nyt sisälläni asustaa, että vaikka varmasti on ollut hauskaa tätä ruokalistaa laatiessa, niin minä haluaisin annoksen nimestä ymmärtää, että mitä on tulossa. Ehkä nämä ovat lapsiperheiden mielestä kivoja? Vaan ei keski-ikäisten rouvien mielestä. Tai siis ainakaan minun..... Ugh, olen mielipiteeni tuonut julki! Mutta burgereita on kehuttu, sellaisen halusin ja sellaisen sain.



Mun nimi on BÄÄ! (18 €) sisälsi grillatun karitsanjauhelihapihvin, minttu-jogurttia, punasipulia ja kurkkua. Sekä rapsakat ranskalaiset, jotka olisivat mielestäni saaneet olla sellaisia pitkiä, eikä pientä pätkää. Mutta hyvää oli kaikki! Tilasin burgeripihvin mediumina, seuraavalla kerralla ottaisin sen ehkä hivenen kypsempänä, niin grillauksen mukanaan tuomat maut pääsisivät vielä paremmin esille.



Jälkiruokaa teki mieli, joten sitä sitten tilaamaan. Sano tziis (9 €) koostui sinihomejuustosta, omenasta, varsiselleristä ja pistaasimurusta. Annos oli todella suuri! Puolikaskin olisi riittänyt. Maukas ja kauniisti esille laitettu.

Viininä läpi koko aterian oli lasillinen punaista Entrecôtea (11,04 € / 24 cl) Ranskan Languedoc-Rousillon -alueelta. Rypäleinä Merlot ja Cabernet Sauvignon. Ihan kelpo viini burgerille.

Kokonaislaskuni 38,04 € oli sangen kohtuullinen. Erityiskiitos on annettava hyvästä palvelusta, nuori miestarjoilija oli ehkä ystävällisin ja kohteliain, keneen olen aikoihin törmännyt. Kiitos!


Hotellin sisustuksessa luonto ja metsä ovat hyvin esillä, joten eipä sekään yllättänyt, että naistenhuoneessa tuli vastaan kettu!


Ilta päättyi sitten leffan merkeissä. Woody Allenin Wonder Wheel viihdytti minua, vaikka se ei tunnu olevan ihan arvostelijoiden mieleen. Mutta viis heistä! Minä viihdyin ja sehän se on pääasia. Ainakin omasta mielestäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti