perjantai 21. joulukuuta 2012

Mä lehden luin.....


Lehdet on kyllä merkillinen asia mulle. Oikeastaan ongelma. Kävin niistä tyttären kanssa pitkän ja hartaan keskustelun. Yritin todistella, ehkä jopa ihan uskottavasti, että olen muuttunut ihminen. Väitin kirkkain silmin, että olen perunut useita lehtitilauksia, enkä enää osta irtonumeroitakaan.. Kunnes jäin kiinni keittiöstä löytyneistä uuden ihanan The Simple Things -lehden numeroista. Miten se kakara huomaakin kaiken???? Mutta siis OIKEASTI olen perunut Kodin Kuvalehden, 7 Päivää -lehden (juu juu, se tuli mulle, tunnustan) sekä Koti&Keittiön. Mun mielestä se on jo tosi hyvin. Siis mun mielestä.


Yläkerran sohvan alla oli siis todellakin kori, joka oli täynnä lehtiä. Niin täynnä, että sitä koria ei pystynyt yksin liikuttamaan. Sisustusta, ruokaa, ruokaa ja ruokaa. Ja vähän viiniä.( Siis viinilehtiä, ei ikävä kyllä viinipulloja.) Viime vuosituhannelta, vanhimmat oikeasti 80-luvulta. Ja lajitellessani näitä lehtiä eri pinoihin, jymähdin juuri näihin 80-luvun sisustuslehtiin. Nehän olisi ihan pakko säilyttää, koska mun lapset on syntyneet sillä vuosikymmenellä!!!! Arvatkaa vaan, oliko tytär samaa mieltä? No ei todellakaan. Outoa..... Kyllä sitä vielä kaduttaa. Sanokaa mun sanoneen. Vuosikymmenten kuluttua A metsästää nettikaupoista turhaan syntymävuotensa Makasiini-lehteä, katuen katkerasti tätä päivää, kun komensi mua heittämään ne paperinkeräykseen...... Turha on silloin tulla palvelutaloon mulle sitä itkemään :)


Ja vaikka kuinka siinä lapsen edessä yritin puolustella arkistojani, niin nyt melko helposti kuitenkin sain poistettua Koti&Keittiö lehdet 2000-luvun alusta (kokonaisia vuosikertoja), Beautiful Houset 80-luvulta, Avotakkoja useilta vuosikymmeniltä.......jne jne.


MUTTA, on asioita, joista en luovu. Toinen on Viini-lehti ja toinen on Glorian Ruoka&Viini (plus kolmas on vain muutaman vuoden ilmestynyt Suomen Kuvalehden Gourmet, mutta siitä en hiiskahdakaan siivouspoliisille). Nämä kaksi (siis kolme) lehteä tulen säilyttämään. Piste.


Oikeasti mä säilytin Ruoka-lehdetkin, mutta niitä ei ollut kuin kaksi numeroa......

Jokatapauksessa lehtiä on nyt kärrätty pois pienikokoisen ihmisen verran. 44,6 kiloa. Ja tämä määrä siis yläkerran olohuoneesta ja vähän makuuhuoneesta.


Kevyt olo. Hyvä mieli!

2 kommenttia:

  1. Ja mitäs sieltä keittiöstä tällä kertaa löytyi...

    VastaaPoista
  2. Niin, jäin kiinni niin sanotusti rysän päältä. Keittiön pöydällä kun lojui Glorian tilauslasku, kun tytär saapui kylään. Mun ontuvat perustelut oli, että kun oli niin HALPA ja ei tule kuin 7 numeroa, jotka nekin on helppo pistää kiertoon..... Säälittävää. Pitää olla jatkossa tarkempi!

    VastaaPoista